دسته‌بندی کلی, کانسیلر

کانسیلر چیست

کانسیلر

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک کرم رنگی بسیار فشرده است که به طور موثری جای جوش، لک و تیرگی دور چشم را کاهش می دهد. شاید در اولین نگاه کانسیلر شباهت زیادی به کرم پودر داشته باشد اما پوشش بیشتری نسبت به کرم پودر داشته است و لک هایی را که کرم پودر نمی پوشاند را به خوبی پوشش میدهد. کانسیلر ها در لوازم آرایشی تصحیح رنگ، زیر سازی و یک دست کردن پوست را برعهده دارند

 

کانسیلر چیست

 

انواع کانسیلر چیست؟

  • کانسیلر مایع
  • کانسیلر استیکی
  •  کانسیلر کرمی
  •  کانسیلر مدادی
  •  کانسیلر پودری
  • کانسیلر رنگی

 

انتخاب کانسیلر مناسب پوست

  • کانسیلر مناسب پوست چرب

اگر پوستتان چرب است سعی کنید از کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی و کانسیلر کرمی استفاده نکنید،چون احتمالا پوست صورت شما دارای منافذ بزرگ است این کار باعث نفوذ بیشتر چربی و آلودگی و همچنین ایجاد یا افزایش جوش های صورت شما خواهد شد.

 

  • کانسیلر مناسب پوست خشک

اگر پوست شما خشک است بهتر است از کانسیلرهای مایع استفاده نکنید زیرا این کانسیلرها منجر به خشک تر شدن پوست شما می شود و احتمال اینکه آرایش صورت شما تکه تکه یا دچار ترک خوردگی شود بسیار بالا است.

توصیه متخصصان حوزه زیبایی این است که اگر پوست خشکی دارید از کانسیلرهای استیکی و کرمی استفاده کنید تا پوست شما دچار آسیب نشود.

 

کانسیلرهای مایع

کانسیلرهای مایع نوع دیگری از کانسیلرها هستند. این کانسیلرها جوش‌ها را به خوبی پوشش می دهد و به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانسیلرهای مایع به خوبی در همه جای صورت پخش شده و برای دور چشم اثر بهتری به جای می‌گذارند. این کرم‌ها تیرگی دور چشم را پوشش می دهند و برای پوست‌های نرمال و چرب توصیه می‌شود. نوع مات این کانسیلر ها دوام بیشتری دارد.

 

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی، بافت کرمی و غلیظی دارند. این نوع از کانسیلرها معمولا در بسته بندی های کاسه ای و کوچک و به صورت فشرده ارائه می شود. کانسیلرهای کرمی به راحتی و با انگشت، اسفنج یا براش آرایشی بر روی پوست پخش می شوند. میزان پوشش دهی کانسیلرهای کرمی از متوسط تا زیاد است. این کانسیلرها نقاط تیره دور چشم و لک های پوست صورت را به خوبی محو می کنند. این نوع از کانسیلرها ماندگاری بالایی دارند ولی بهتر است آن را با استفاده از پودرهای تثبیت کننده آرایش فیکس کنید.

 

کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی چیست ؟ به دلیل اینکه دارای بافت نیمه جامد است، غالباً رنگدانه و بافتی ضخیم و کرمی دارد. این نوع کانسیلر را می توان بصورت خطی یا ضربه ای روی پوست زد و سپس آن را با انواع اسفنج یا براش پخش کرد. محصول را با انگشت تمیز یا با یک اسفنج کوچک کامل به طوری که لبه هایش مشخص نباشد کامل محو کنید. توجه داشته باشید که این نوع پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را به طور کامل مسدود می کند، به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب یا مختلط توصیه نمی شود.

 

کانسیلر مدادی

اگر به دنبال کانسیلری برای پوشاندن عیب های صورت از چین‌و‌چروک  تا لک پوستی و جوش هستید،کانسیلر مدادی عالی است. طراحی این کانسیلر شبیه به خط‌ چشم مدادی بوده و استفاده و کنترل آن برای افراد مبتدی در میکاپ، بسیار ساده بوده است.کانسیلر مدادی در آب‌و‌هوای گرم، حالت و پوشش خود را حفظ نموده و برای استفاده در تابستان بسیار مناسب است. کانسیلر مدادی بیشتر برای پوشاندن کک‌و‌مک، جای‌جوش و لکه‌های بسیار ریز کاربرد دارد.

 

کانسیلر پودری

بافت پودری این کانسیلر برای پوشاندن زخم و عارضه‌های پوستی کوچک و محدود عالی است.

کانسیلرهای رنگی چه کاربردی دارند؟

کانسیلرهای رنگی با اصلاح رنگ پوست و پوشاندن لک‌ها و تیرگی‌های آن، اختلاف رنگ بخش‌های مختلف پوست صورت را کمتر می‌کند و ظاهری یک‌دست و طبیعی به آرایش می‌بخشد. هریک از این کانسیلرها با هدف خاصی استفاده می‌شوند.

 

  •  کانسیلر سبز بهترین گزینه برای پوشاندن تناژ قرمز پوست است. مثلا جوش، جای جوش یا هرگونه لک‌های قرمز پوستی با کانسیلر سبز به‌راحتی پوشانده می‌شود.
  •  کانسیلر زرد نیز برای لک های قهوه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تیرگی زیر چشم شما زیاد است، پوستی برنزه دارید یا جای کبودی روی صورت‌تان نمایان است، حتما نوع زرد را در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید.
  •  کانسیلرهای بنفش معمولا استفاده کمتری دارند و بیشتر افرادی از آن استفاده می‌کنند که خیلی ماهرانه و بدون نقص آرایش می‌کنند. در سالن‌های آرایش رنگ بنفش زمانی استفاده می‌شود که تناژ رنگ پوست صورت‌شان زرد و پریده است و جای جوش یا کبودی روی صورت دارند.
  •  کانسیلر نارنجی برای افرادی که پوست سبزه‌ دارند، مناسب است و رنگی شیک به پوست‌شان می‌بخشد. همچنین از کانسیلر هلو برای پوشاندن لک‌های تیره و روشن و ایجاد پوستی یکنواخت استفاده می‌شود.
  •  کانسیلر صورتی عموما از سوی افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پوستی سفید دارند. این کانسیلر اصلاح رنگ به پوست شادابی و رنگ بیشتری می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *